misi sebenar

haaa...nilah misi sebenar saya balik pahang..hehe
selain menghadiri kenduri kawen tu kan...
saya nak g survey2 baju kawen, pelamin, make up
ngan jurufoto sekali...
majlis kat pahang saya pilih pakai singket sebab name pon majlis sambut menantu kan...
so, simple2 sudah..
ady ikut je saya kate ape..hiks=p
kejam tau...baju songket yg pompuan nye takleh nak pakai sebab dah fitting utk org lain next week..huhu..tu yang gambar dar tepi aje tu...
ye saye tau saye gemukssss...:( ~ bila la nak kurus ni...
saya bagi gambaran sket je utk majlis saya tu nanti ok...
ni sebenarnya kat kedai lain...
bila dah round2 satu bandar pusat tu...
saya terjah butik kawen sana sini...
last nye saya reject kedai ni sebab baju dia dah berbulu2...
adeiilaa...nasib baikla ade kedai lain yang jauh lbih baik baju dia...
dijaga rapi...
sambil2 tu g tanya2 harga untuk seutas rantai...
serius..saya tak kesah pon nak beli emas kat kedai mane...
macam kebanyakkan org mesti nak dekat Habib, Tomei dan lain2 tu kan...
tapi saya...tak kesah...rezeki orang lain2 kan...=)
g kedai perabut lak...ingat nak beli set bilik tdo kan...
tapi tak de yang menarik...
last2 abah dia cakap, nanti abah tengokkan kat Court mamoths temerloh
~ cam ni ke eja dia...ntah...
maknanye abah nak sponsor la kan bah...
hikhikhik

haa...akhirnya, kami buat keputusan untuk tempah baju kat butik ni...
baju dia tersimpan rapi tau...
siap taruk dlm plastik lagi...
harga pun murah...
encem la papa...hiks =p
kat kedai ni saya tempah baju songket laki pompuan, pelamin, make up, jurufoto...
pastu Free of Charge kot n gaun..
gaun dia macam kat atas tu la...cekci nye makk..auuwww=p
segala urusan atas nama en.ady sebab kampung dia kan...
takkan la name saya pulak...:)
haa..pelamin..saya tempah yang macam ni la...
tapi kain yang gold tu nanti akan ditukar kpada kaler ijau lumut...
kerusi juga saya tukar...
saya nak pakai kerusi ni...
nampak best je bila tgk ceera pakai kerusi ni...=)
korang bayangkan aje gambar ni gambar saya ngan en.ady..boleh?
hehehe...
tu bajunya...saya malas nak try sebab tak amik ukur lagi...
konfem tak muat..kate akak kedai tu..=(
ijai yang sengal...
nilah kedainya..
mmg nampak macam season sket kan, tapi dalam dia best...
ok urusan bab baju, pelamin, make up, jurufoto n bunga pahar, bunga telur, paper bag,
bekas gula2 utk majlis sebelah pahang sudah setle...
tinggal nak amik ukur badan sebulan seblum majlis n hantaran...
fuhhh..lega tau...
selesai satu masalah...
yang akan menanti banyak lagi masalah ni...
huhu...semoga saya tenang menghadapinya...=)

8 comments:

hidayah | salim said...

jgn lupe jemput kite ek..hehehehe..

Unknown said...

nape ek citarasa kita nie sama kan?? wane ijau jugakkk uwaaaa

pepon selamat menempuh alam baru..hihi

Ana Lyana said...

chunk :

insyallah..teman2 blogger pon tak harus dilupakan...

jivebumz :

kak ila...nana tak tau plak kak ila nk kaler ijau jugakk...huhu..nana tak tukar pon kaler yg mase nana bertunang tu...

Anonymous said...

cantik nyerrrr.....

FareeZan said...

aii nk kwen dh ko ek.. tlg jgn lupe jmput hehe

Luth Textile said...

hani..
lawa kalernya..cung..
btw, papa ady awk mcm the rock la.. hiih

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

wah ana...
dah booking mak andam ni..nmpk sgt majlis da dekat kan...
huhuhu...
suspen tul nk tau tarikh nye ni...
lawa kaler baju tu..sesuai ngan uols...

Wawa_Nadwa said...

wahh!
dah toraiii baju kawen dahh.
tema ijo ke?
=P

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...