Pompuan pregy amatlah sinonim dgn sifat MALAS

tajuk panjang lebar..lupakan..

balik pd citer asal,
apsal ek...? sape2 yang pernah atau sedang pregy ade tak mengalami sifat ini...
MALAS...
malas dalam semua hal...

aku..benda yang paling malas sekali aku buat adalah...
malas nak bangun pagi g keje..
adooii..bende tu nak tak nak aku kena buat jugak..
sebabnye..huhu..cuti ku sudah habis...
nasib baikla..aku takde alahan yg teruk..
kalau tak mau je aku cuti hari2...
terpakse...

sedikit cerita sentap yg berkaitan dgn sifat malas..

semalam...aku punyala malas nk masak bila balik keje..
walaupun dalam freeze ade ayam dan telur...
so, tengahari tu aku turun cafe dan beli santapan utk lunch dan juge aku tapau sekali lauk utk enady makan malam..
( waktu malam, aku tak berape nk makan sangat..just makan buah n roti2 je )

semalam balik keje pun agak lambatla sket...
kul 7.05 malam baru sampai umah...
sebab kalau aku masak, aku balikla awal sket...
ntah kenape semalam mood rajin dtg bila waktu opis dah berakhir...

sampai umah...terus masak nasik...
sementara tgu nasik masak, aku mandi2 n solat maghrib..(tu pon kene bagitau ke? hehe)
enady mmg dah selesai semuanya..dan asyikla mengadap lappy...

mase aku nk panaskan lauk yg aku beli tadi...
enady menjengah ke dapur..
ma masak ape? beliau tanya...
tak masak, ma panaskan lauk je..tadi ma beli kat cafe..

the dia cakap..:
ala, lauk tu je ke? ma goreng ayam ma...

dalam hati aku sikit memberontak..dan cakap..
aii..dah beli lauk pun, kena goreng ayam ke pa..
abih tu..buat pe ma beli lauk ni...

muka mmg dah muncung la kan..
sebab sepanjang aku knal n kawan n bertunang dan kahwen..
enady ni mmg tak memilih makanan...
makan saje ape yg ade...
kalau makan lauk goreng saje pun walupun tak berkuah, dia akan makan dgn seleranya..

tau dia jawab ape...
ala, tu bukan mama masakla...

boleh???

jadiknye...
moral of the story...no lauk2 beli kecuali mmg dah takde lauk basah kat umah...

last2 dia makan jugak, walaupun aku merajuk terus masuk bilik n layan tv...
hehehe..papa papa...thanks fresh orange tu..(hikhikhik, pandai dia pujuk aku, g kedai beli fresh orange..hehe)


♥ honey ♥

2 comments:

CuTeMiUt78 said...

eemmmm adat la dik.. org ngandung gitu aaarr.. mudah rasa tersentap.. bab malas tu.. memang tak lari.. akak rasa all preggy women mesti ada sifat tu..

Unknown said...

alahai so sweet.. bahagia korang yer suke akak bace cite citu nana nie tau.. semoga kekal bahagia hingga ke akhirnya k

aminnnn

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...