risau semacam

uikk..apesal cerah semacan je muka aku ari ni...
pic ni no edit2 ek..
original. pakai kamera hp saje..

salam pagi semua...
harap korang ceria2 selalu k..
dan ingat aku di sini..hikhik..

nak share ngan korang la satu bende ni..
korang risau tak kalau org yg kita tgu tak muncul2...
kalau kawan2 mngkin perasaan bengang tu ade kalau lambat sampai tak bagitau ke ape ke kan...
tapi ni kalau org yg korang sayang, dah bagitau dah nk gerak..then selama 2 jam tgu..tak jugak muncul2..padahal jarak antara tmpat kerja dan rumah hampir 30 minit saje..

huu..begitulah aku semalam...
risau giler aku bila enady tak jugak balik2 bila jam dah tunjuk kul 8.30 malam..
padahal dah call aku sebelum tu kul 6.30 ptg dia dh nak otw balik ke rumah...
perjalanan antara tmpat kerja dia dan rumah hanya memakan masa lbih kurang 30 minit la..

kul 7.30 aku call, tak angkat2...
pk +ve jela ..maybe atas moto...dalam hati dah tk sedap hati..
risaula kan, naik moto, ujan lak tu..mula la pk bukan2..
kul 8.00 malam aku call lagi..
tak jawab jugak...
aku dah mengalir2 air mata ni...
utk sedapkan hati, aku mandi dulu, solat n doa banyak2...
dah selesai semua...
call lagi...
tak angkat2 jugak...
tiap kali ade bunyi moto je aku larik kuar kat sliding tu mnjenguk kot2 la suami balik..
tapi hampa....

nangis2 jugak, tapi sempat gak goreng ayam n sediakan bahan2 utk msk nasi goreng...
pk si suami maybe lapar nanti bila sampai umah...
tang nak masak nasi tu aku takleh tahan dah...
dok kat pintu, tersedu2..sambil merintih dlm hati..
mane papa ni..~~

tepat kul 8.40 malam....
yg ditgu....telah sampai rumah...
aku agak sentapla jugak sebab balik lambat kan...
tak gitau ape2..

dia explen la kat aku nape dia balik lambat...
rupa2nya..sebelum tu dia singgah klinik..(itu aku tau sebab mase dia call tu dia tgh tgu giliran nak masuk jumpa doc)
selalunye kat klinik Nadi Iman sek.27 tu tk ramai org..
so, aku anggap tak sampai 10 minit la kan..
tapi semalam ramai org...
dan ditambah pulak dgn doc bercerita macam2...
mmbebel la kata enady semalam....
itu la ini la..ntahape2...
aku senyum je sebab aku pun dh kena..hikhikhik...(mase aku keje kilang, tu klink panel HTS)
patutla lambat balik...
dan nasib baik doc tu baik...
sempat lagi kasik mc utk ari ni...(huhu,,jeles...aku tak mc sekali)
sekarang ni dok ade kat umah terbaring...
berjangkit ngan aku..batuk n selesema..hikhik...
rehat jelah ye papa...

bila dah ok semua, aku pesan ngan enady..
jgn buat aku risau lagik...sian baby lam perut..
dia pun sedih jugak bila papa tak balik2...
walaupun atas moto, bila dgr bunyi hp tu, bentila kejap...
kalau takleh cakap (sebab pakai helmet), jerit je kat talipon tu,"papa atas moto ni"
haa..mcm tu..baru lega sket hati ni..

hehe..sekian...

♥ honey ♥

4 comments:

chik star said...

hihi
tula.
suami as selalu gtu.
tas moto pon die angkt,
tpi jerit2.

:P

::ainbutterfly~ said...

muke seri ibu mengandung la kak nana..mmg nmpak..

ish kalo ain pn confirm meleleh pnye..silap2 pegi kua cari..

CuTeMiUt78 said...

hati bini mana yg tak risau kan... sama la cam akak pun...

pRincESs_N said...

tu laa..laki ni kdg2 xpasan btape care nyerr kite kt dia kn..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...