tak ok

akhirnya, enady mau jugak temankan aku ke klink utk check up pg tadi..
bukan aku yg ngade2 ajak dia ye, dia yg kesian tgk aku dgn keadaan diri yg tak berape nk sihat ni..
aku ingt dia nak masuk lambat ke tempt keje tapi tgk2 terus sarung suar jin..mm..cutila tu..

check up kali ni amat menghampakan aku...
huhu..mmg rase down sngt2...
tapi aku redha....

berat aku naik lagi...
2 minggu 2 kg!!!
aku sendiri terkejut...gilee..aku makan ape sampai naik 2 kilo...
dahla 3 hari ni aku takde sangat selera nk makan...
huhu..sedeyyy...

bila nurse tu tau aku demam, batuk n selesema,
terus dia cakap..konfem Hb turun lagi..
mmmaaaggg turun,,adoiii la...
10.1 gm je..

dah lpas amik berat n amik darah utk Hb tu..
step kedua, turun bawah utk check perut...
alhamdulillah...baby sihat...
mmbesar degn cepat dan jantung nye aku dgr cukupp jelasss...
lega hati mama ni tau..baby dok lam perut mama baik2 ye..
jgn nakal2..
oh ye, aku mula terasa pergerakan baby...hikhik..suke suke..

dan step ketiga..jumpa doktor...
doktor ade ari ni...
dan doc tu tgk aku punye result2 yg lpas..
dan terus doc tu cakap...

"awak kena minum air gula ni"

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....nangis dah aku depan doc tu..
ngade2..=p
aku rase aku bolehla lagi kot nk minum air gula tu
tapiiiii..
bila doc cakap sebelum dan selepas minum air gula kena amik darah...
whaaaaaaattttttttt!!! amik darah lagi...
huhu..sedeyyyyy..lagi banyak airmata aku kuar...
puas aku pujuk doc tu taknak minum air gula n amik darah tu...
tapi doc tu said no jugak...

huhu~~~~~~~~~~~~~aku nangis ni..=p (tipu)

takpela..demimu anak...
mama tabahkan diri...

act, dalam family aku, takde sape pun yg ade penghidap kencing manis n darah tinggi..
itula, tapi sebab berat aku naik mendadak..tu yg kena tu..adoiila..matikkk..dah terbayang kelikatan air gula dan picagari yang akan menyakiti tangan aku..

♥ honey ♥

5 comments:

pRincESs_N said...

lps ni kne jage btl2 wehh...

pu3apis said...

tetiba lak aku risau pasal ko..nk nangis ar bca citer ko jumpa doc tu..huhu..jg kesihatan taw..

mYpRecious said...

sabar la kak yana..
dugaan org peknen ni mcm2..

Take care yew.. =)

::ainbutterfly~ said...

k nana jgn sedih2 nnt efek kt baby..

Anonymous said...

umi pun sama juga hb kuarang dr 11..
skrg gi check tak naik2 dr 10.6..
Sabar yea kak insyallah akan naik balik...

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...