Cameron Highlands

Ucu n family tiba di Lata Iskandar tepat jam 11.30 pagi...
lama kan kitorang lepak2..hehehe...
then teruskan perjalanan mendaki ke Cameron Highlands...=p tipu..naik kete lorr..

sampai kat Cameron Valley jam berape aku tak ingat...
tapi tak dan nak tangkap gambo kat ladang teh tu...
tangkap dari atas je...sebab ucu ali nak round atas dulu...
lagipun enady tak benarkan aku turun sebab tangganye terlalu curam...
aku pun gerun tapi ala...teringin la nk tgkpa gambo kat situ...
takpela..next time pegi lagi..ayat pujuk diri sendiri..=p






lpas tak sampai setengah jam berada di ladang teh tu...kitorang teruskan perjalanan lagi utk mncari strawbery farm...
setibanya di Healthy Strawbery Farm...org ramai sangat dan banyak bende dah habis...
yg paling frust, ingatkan dapatla masuk kat strawbery farm n petik sendiri buah strawbery tu..
tapi tak boleh..farmnye tutup..huhu...
aiskrim strawbery pun habis...sempat la gak rase semangkuk..itupun share ramai2..huhu...
kater hari krismas kan...mesti la org ramai...

sudahnye..tangkap gambo ajele ngan bunga lavender ni...
tak wangi ponnn~~hehe
kejap je jalan2 kat atas tu...
berhenti rehat jap kat taman agro tu utk makan2 n buat ape2 yg patut...
dalam kul 3.30 ptg kitorang turun....
banyak tempat tak dpt pegi sebab banyak yg tutup...
butterfly farm, vegetable farm...tak dapat g...uuuu...


on the way turun, jumpa kedai2 yg kat tepi jalan tu...
jual sayur2, strawbery2...pokok2 bungan dan kaktus...
ape lagi shopping laa....
sempatla rembat teh lemon tu...pes strawbery utk kak N, dried strawbery utk kak izzah...
itu yg dorang kirim la...seb baik ade...

perkara wajib bila naik ke Cameron kan...
bungeeeee...aku suke bungeee..tak tau la nape...hikhikhik..
dan yg seronoknye...
enady berjaya mmbuat suprise kat aku dgn bungan ni...
dr jauh aku dah nampak dah dia dok belek2 bunga2 tu...
dalam hati, owhhh...papa nk belikan aku bunga la..suke suke...senyum sensorang...:)
pastu aku layan mata jela tgk pokok2 bunga tu...

mase nk balik tu...on the way ke kete, aku tanyala dia..

aku : papa belikan mama bunge ek..?
dia : eh mane ade?
aku : tadi tu, nmpk papa kat bunga2 tu...
dia : lorr..papa tgk2 je org tu balut bunga tu...
(dlm hati aku, sangat kuciwa tau!...menciiikk...)

bukak2 je pintu kete...ade bunga kat seat seblah driver...(mmg tu selalu tmpat aku..hikhik)
waaaaa....papa jahat tauuuu...
saje nk kasik mama bengang2 ngan papa pastu terharu..ishhhh...

kira berjayala kan suprise dia...huhu...

♥ honey ♥

4 comments:

Unknown said...

sweet la tu dpt munge. suka, suka, suka!

p.s: sis, u pon tambah sweet sangat skrg. ^_^

Unknown said...

alahai comey nye... pandai ady wat suprise yer! pastu wat muka tak bersalah heee

Zana Adieyza said...

pandai wat surprise ye.. cute!

masdila said...

ala best nyer kak dpt mungge kak

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...