rashes

oppss...montot dani! sori...sebab tunjuk gambar montot.

pagi sabtu, masa aku nak mandikan dani, tiba2 nampak ni kat montot dia. terkejut aku! rashes ni.. alahaiii..sian dani.. baru ku tahu rupanya 2 biji bintik last week adalah rashes. aku ingat just macam ruam biasa je. sekali bila tgk pagi sabtu ari tu, mak aihhh..menggila dah rashes nye.. seb baikla tak melarat2 lagi. babysitter dia pun, alahaiii..bukan nak bagitau. mustahil la dia tak nampak kan..

eh! tak boleh nak salahkan BS nya jugak. aku pun salah sebab tak check pampers dia. Sebelum ni, aku serah bulat2 kat BS dani. maknanya, pakai tukar pampers semuanya BS dia dah siapkan. aku just hantar dia kat umah BS pagi, tanpa aku tukar pampers nye dan petang, memang BS dani dah mandikan siap2 dani..begitulah seterusnya...tukar pampers bila aku just rasa tangan kat pampers dia, kalau dah macam lembik2 tu, aku tukarla. kalau rasa macam ringan je pampers dia, takdelah aku tukar..
tapi selama 7 bulan aku pakai lampin pakai buang Drypers, takde pulak alah ape2. ok je, cuma last week, aku try pakai lampin pakai buang brand pureen. pampers tu orang bagi hadiah mase dani baru lahir. saiz M. dah lama, so, aku pakai la baru2 ni..tapi disebabkan selalu bocor dani kuat kencing banyak..:) aku tak guna dah pampers tu..simpan je.. tak sangka pulak lpas tu timbul 2 bintik rashes. ingatkan ruam biasa, aku ignore ajelah.. hah sekali kau..tak tgk montot dani seminggu, pagi sabtu tu dah naik banyak rashes nye...

tak bawak g klinik pun. teringat mase dani sebulan dulu pun pnh kena rashes jugak. so, taruk ubat calamine je...seb baik ubat tu pun ade dalam simpanan lagi. bila taruk ubat tu every time lpas mandi atau lepas cuci poo poo dani, mesti aku sapu ubat tu. alhamdulillah, montot dani dah makin ok petang ahad.. rashes tu dah mengecut. tak merah2 dah..fuh. lege..

sian dani, maafkan mama ye sayang, lain kali mama check setiap inci tubuh dani ek..sorrryy...



♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

9 comments:

Unknown said...

alah siannye dani
apa kata lps ni, tukar je pampers dani for every 4hrs
dan kalau sempt pagi2 before antar dia ke BS, tukarkan la pampers dia
malam pun sblm tido tukar sekali lagi. selalu gitu la kita buat
time tu je lah nak check pun

Unknown said...

alahai sian dani pasni mama dani kene check taw!

ceera said...

normal budak kena rashes, tapi mmg kesian kan, mesti dia pedih..

Anonymous said...

nak syer tip sikit.. vontot aceh jugak tak buleh pakai others except drypers tau. kalau pakai poko ka huggies ka pun tale.. lagi 1.. sya bagi dia pakai bedah tin. yg juai selalu kat sing seh. ular kena tikam cop dia atau nama princly heat trylah.. trylah.. cepat baik. sebab bedak tu berangin

Puan Jiha said...

jiha akan tukar every 4 to 5 hours regardless dah penuh ke tak...

awww cekci momtot dani

YanDarwisy said...

adui...tgk pun dah tau x selesa tu. kene sentiase pastikan kering. biaselah baby...alahan kulit.

Fieza a.k.a ibu Qaisz + Dayana + Anas said...

cian dani..tp normal la tu ana..
jap lagi baik la tu..hehe

chik star said...

mesti gatal kn.
kene kerap tukar pampers.
5jm sekali ok dh.
:)

missrivebell mumun said...

aduyai.. mesti dani xselesa sangat2 nieyh.. hehe entri cekci..

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...