Cerita AidilAdhaku

bertolak dari Putrajaya pukul 8 malam. adik-adik aku ijai n anep pun ikut sekali..

berheti jap kat Petronas Damansara tu... isi minyak dan dinner terus sebab masing2 dah kebulur..huhu..ajar dani dok dalam baby seat ni.. tak sampai 5 minit dia duduk, dia dah takmo duduk diam..aduhaii..nak panjat sana sini..

ni dia dua orang manusia yang tahap kelaparannya adakah maksimum..=p

aku mengawasi dani.. papa dia g beratur beli makanan..

dani, sebelum tertomos mukanya kat atas meja tu..hahaha..melalak satu KFC tu..

kejap je nangis, pastu sambung balik main....

situasi di atas adalah gambaran yang kami tersangkut dlm jem. macam2 aku tanya kat fb, ape yg buatkan highway jadi jem.. ade org kater batu atas bukit kat tang Kuala Kangsar tu nak jatuh la..ade eksiden lah.. tapi jangkaan yang ada eksiden kat depan paling tepat sekali. aku nampak 2 biji treler je yang macam hangus dan remuk. bila aku baca Berita Harian On9 tadi, rupanya ade kereta tu dirempuh dari belakang oleh treler, lalu kereta terbabit melanggar sebuah treler yang berada di depannya. Mati ok 4 orang anak beranak...siannye..

terasngkut jem selama 2 jam.. jam 2.30 pagi baru tiba kat kampung halamanku...

************************

pagi AidilAdha 1431H..

Beratnya mata ni nak terbukak. yelah kan, tidur dalam 3 jam je, pastu bangun untuk mandi sunat AidilAdha, yang para lelaki g solat sunat hari raya kat masjid...

lpas solat sunat tu, kami dijemput oleh kawan ayah, Pakcik Nai untuk majlis Family Gathering dorang..di samping Pakcik Nai buat korban lembu sekor. Ayah yang tukang melapahnya..

Kebetulan Pakcik Nai buat majlis tu kat umah arwah mak dia. dan bersebelahan dengan umah best fren forever ku, Hawa.. apa lagi, lpas makan terus g umah dia..

memang betul2 kawan baik sebab dulu mase sekolah, aku selalu ngan dia je.. kemana-mana, kelas tambahan, camping, keluar jalan-jalan, pegi sekolah, pernah keje part time kat Pasaraya same2.. kawen pun lebih kurang sama, dia bulan 5, aku bulan 6. dia dapat baby bulan 1, aku bulan 3 dan dia sedang preggy anak kedua, aku? uppsss.. tak larat kot aku nak preggy sekarang. tunggu dani beso sket lah..hikhik.. Hawa, ade target dia.. dia kata dia ngan hasben dia nak 5 orang anak tapi umur 33 tahun dah stop production.. sekarang umur kitorang 26 tahun, dia ade 7 tahun la lebih kurang untuk lahirkan 5 orang anak..wow! HEBAT KAN... aku? hehehe... tak plan pun nak berapa orang. tgk keadaan akula dulu kot, mase aku ngandung ari tu pun, macam-macam jadik tau, darah tak cukuplah, HB tak naik2, berat badan naik mndadak, disyaki kencing manis lah, diabetis la..banyakla lagi..sampai aku jadi cam takut nak preggy, yg paling takut bila part nak amik darah tu..huhu.. aku ni jnis urat kecik, so, nak amik darah amatlah payah..

aku pegang wisya, hawa pegang dani..teringat ade sorang member sekolah dulu cakap, " ko ni kan liyana ngan Hawa, kat sekolah sama2, kawen sama, dapat anak pun sama2..mmg best fren foreverlah korang ni" hahahha.. tapi tang anak kedua, hawa, aku tak dapat nak follow..hikhikhik..

hawa n dani..
aku ngan wisya.. nama penuh dia Rania Darwisya binti Mohamad Rizal..:)

Wisya ngan ibu dia..

ibu aku pun nak bergambar jugak..hihi

babysitter dani..hahahhaa..ngan makyang dia lah...

last : ibu, ika n anep..

dah kenyang, lpas tu balik...

begitulah cerita AidilAdhaku... simple je.. yang penting nak makan rendang ibu je sebenarnya... rendang ibu sangat sedapp..nyum nyum..

♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

1 comment:

masdila said...

tomey dani wat muka cm tu,,,,,hehehehehe

nk gomol2 jerkkkkk

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...