Contraction @ 33 weeks?

Ermm, tak taula nak kategori kan ape..

Aku sakit perut since lepas breakfast pagi tadi. Sakit perut yang bukan nak membuang.. Dia macam segugut.. Tapi lite-lite je.. Disebabkan sakit perut, aku berjalan jugaklah ke toilet untuk prepare membuang apa2 yang patut. Work station aku ngan toilet agak jauh jugak. Kalau nak dikira, bagi pompuan mengandung macam aku, tempoh berjalan untuk ke toilet, kira-kira dalam 3-4 minit jugak..Haha.. kalau tak pregnant, tak sampai seminit dah sampai.. So, dalam masa dok berjalan nak ke toilet tu, sakit perut tu hilang... Patah balik dok kat tempat, lalu buat kerja..:) Masa ni pukul 10 lebih. Pagi.

Perut macam biasa... mengeras je dari semalam lagi.. Baby pun dok waving je.. Kejap-kejap aku rasa punggung dia belah kanan, lepas tu belah kiri. Aku dapat tau yang tu punggung dia sebab nurse ajar.. Hehe.. Kepala baby memang dah kat bawah. Bila check jantung pun , asyik kat situ je tempatnya. So, nurse cakap, yang kat atas ni, mesti punggung dia. Bila rasa pakai tangan sendiri pun, aku dapat rasa shape dia..:) Hebat kan kuasa Allah SWT yang memberikan nikmat ini kepada ibu-ibu mengandung.:)

Pukul 2 petang, sakit perut lagi... Memulas-mulas.. Pun sama jugak, asal aku nak g toilet je, terus hilang sakit tu.. lalu aku pun berjalan-jalan ke partition orang lain..

Mmm, macam dah syak dah. contraction ke  ni? Baby gerak ok, aktif!

Pukul 3 petang ada meeting seksyen.

Pukul 5 petang, jadi lagi sakit perut tu...hati memang dah tak keruan. Tapi cuba think positive. False alarm je kot ni. Lom lagi terasa nak bersalin.. Baby pun belum matang lagi.. Baru 33 weeks. Takkan kot... Dalam masa yang sama, msg Enady. Bagitau yang aku start sakit perut 3-4 jam sekali. Terus dia balas, esok kita beli barang baby yang tak cukup lagi tu ye ma... Haha, kelam kabut dah mamat tu..=p

Serius, barang satu apa pun tak standby lagi dalam beg. Aku baru punggah baju2 abang baby masa newborn dulu. Satu bakul! Banyaknye...Esok nak basuh. Takyah dah beli banyak2 lagi.. Cuma tambah sikit2 la kaler pink atau kaler gigirl..:)

Pukul 7 malam, aku sakit perut lagi. Tapi kali ni, betul2 aku membuang...=p

Bila dah jadi mcm tu, terus aku fikir... Maybe betul Nor cakap, false alarm je tu.. Dalam masa yang sama, still berjaga-jaga jugak. Sebab ada je kes yang deliver tak cukup bulan kan..

Sampai sekarang dah tak rasa memulas lagi perut ni. Tapi still perut ni kejap keras kejap tak keras.. Tang bila dia mengeras tu yang aku rasa senak sikit nak bernafas.. Tegang je kulit perut ni..

Insyallah takde apa-apa kot..

Adik baby, nak keluar dari perut mama biarla cukupkan bulan dulu ye nak..:)


♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

2 comments:

NOR said...

he3x...insyaallah,baby saje je tu nk wat training...tp ape pn,b'jaga2 la ye...

ummi said...

mas baca pon suspen aritu,tp xdan nak balas pape.baby dah nak buat jalan kot ana?moga2 fullterm baby keluar tau :)

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...