Dapat jugak makan pulut mangga!


Semalam adik aku, Anep tulis kat status FB dia yang dia buat Pulut Mangga. Aku telan air liur je la... Dalam hati berkata, aku nak sangat makan ni. Tapi nak cakap kat husband, tak terluah.. tak tau lah kenapa.. Maybe sebab dia baru balik keje time tu..maka aku pendam saje..Takmolah nanti dia cakap dlm hati, "hai bini aku ni, ade je lagi yang dia nak makan.." Hahaha, walau dia tak cakap, tapi aku dapat rasa sebab lately ni aku mintak macam-macam nak makan... Dan yang paling terharu, sedaya upaya dia akan tunaikan permintaan aku.. Thanks sayang! Lagi satu, maybe dia tengok aku sedang sarat bawak zuriat dia kan.. tu yang dia tak sampai hati kot nak tolak segala mak nenek yang aku nak makan...Ce kalau tak pregnant, haha, mau dia cakap, nanti lah ma, papa penat ni...=p

Sebenarnya aku ok je, kalau dia cakap nanti ke ape ke...:) Aku pun takde la mintak yang melampau-lampau sangat kan.. Kita kena faham jugaklah situasi dia macam mana.. Tolak ansur gitu...=p

Pagi tadi, bangun dr tido, husband cakap, ma, jom carik breakfast.. Lagi sekali dia tak sampai hati kot tgk aku masak dah dgn perut besar gini...=p kalau dia suh masak pun aku ok je.. Pregnant kali ni, aku memang rajin masak.. Upps, terpuji diri sendiri plak..=p

Dalam kata nk g carik breakfast tu, kul 11 pagi jugak kitorang keluar.. Breakfast ape dah kan? Better lunch terus.. Ingat nk g mamak je kalau breakfast tadi.. Then aku cakap kat husband, Pa, jom kita g Warisan lah. lama dah tak g sana..

Sampai2 Taman Warisan, wahhh ada Agro Bazaar.. Sempat aku beli buah delima sebijik n buah mangga 2 bijik..

Eh! Sebenarnya nak cerita pulut mangga kan? Haha, lari dah tajuk..

Ok ok lah.. setelah melantak nasi ayam sepinggan dan sate samuri 10 cucuk (share ye ngan husband and abang baby), ternampak sign board pulut mangga.. Wahhh, pucuk dicita ulam mendatang lah kan.. Terus tercakap, Pa, nak ni... haha, husband layankan aje...

Akhirnya, dapat jugak makan Pulut Mangga! Thanks hubby!

Lastly, pic budak yang tak nak makan sangat dah sekarang ni... Risaunya mama, abang!




♥ mama Muhammad Dani Emir ♥

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...