Demam


Dah lamaaaa sangat dia tak demam..
Sejak aku bersalin hari tu..
Kelmarin, tiba-tiba demam panas.
Demam yang tiba-tiba.
Petang tu elok je balik dari taska, main-main ngan adik dia, bergaduh2 ngan aku dapur..
Sekali masa nak berbuka, senyap je dia.
Tengok-tengok dah tertido.
Dalam hati, pelik pulak si Dani ni tido.. awal lagi ni..
Selalu dia tido kul 10-11 malam macam tu..
Bila pegang badan dia, panasss!
Haruslah aku gelabah.., macam mana boleh tiba-tiba demam ni..
amik air jerlum kepala then bagi makan ubat..
Muntah pulak, terus shoot ubat vontot..
Dengan harapan pagi2 esok dah ok lah..
Bangun paginya badan masih dedar dedar lagi.
Tapi aku bawak jugak pegi school sebab nak bagi dia aktif.
Dani ni kalau kat taska memang aktif.
Dia seronok berkawan..
Kang kalau kat umah, melepek je baring, lambat lak baik demam.
But, aku still pantau ngan ciksgu-cikgu dia..n tinggalkan ubat..
Sampai petang, Dani ok je. Takde dia merengek ke apa ke..
Ligat main ngan kengkawan..
Now, alhamdulillah dah ok..
Aku ni risau bukannya apa.. Kalau Dani demam, first thing aku tgk telinga dia dulu..
risau wooo kalau bernanah..
So far, takde bernanah dah..
Alhamdulillah..:)


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...