Cerita abang Dani



Abam abam..
Kelmarin buat mama naik hantu...tup tup semalam sepasang baju dia mama beli... mama marah sebab mama sayang tau abang, bukan sebab mama benci. gilo ke hape nk benci anak umur 3 tahun?

Teringat pasal semalam...

Dia main tab. Dia bukak apps 123. Elok jela dia ikut one two three four five six. Pastu sampai seven, dia kate,

"eh, tak baik!"

mula2 aku tak heran.. lama2 bila asyik sampai seven je dia kate tak baik la! aku jadi heran.

Aku tgk gambar seven tu xde ape pun..

Sampaila semalam...

Haha, mesti tersenyum bila aku teringat.

Dekat lif. Dani tunjuk button no. 7 tu. Pastu dia kata, "mama, sebok. tak baik kan mama"

Hahahahahahaha, baru lah aku dapat tangkap....

Dia tak clear omputih tu cakap seven dalam apps 123 tu.. Dia ingat omputih tu cakap sebok! Dani ni dah cerdik sket, aku marah zara, mesti dia cakap mama, tak baik. Haha, terkena balik kat mama yer abam. Memang selama ni aku ajar dia, sebut sebok!, tak baik, kalau org cakap bodoh ke ape, tak baik tau abang. Adik lepuk abang, dia cakap tak baiklah adik.

Abam abam..kadang pening kepala ngan abam dani ni... dah pandai menjawab.

Abang, amik botol susu adik..
Kejap la..
Abang, amik kan pampers adik..
Jap, abang nak main.
Amikkan remote.
Jap, abang nak tido.
Amikkan bantal.
Jap. Eh, abang tak larat. Berat.

Adoii..Nangeh mama...


Disebabkan dah cemerlang takyah pakai pampers dah bila nak buang air, aku belikan ni untuk dia try poo poo kat tempat yg sepatutnya. Sehingga ke hari ini, belum berjaya seketui pun poo poo dia masuk dlm mangkuk tandas.

Dia cakap..

Mama, tak de. Tp abam sakit perut.

Lalu kat lubang bilik airlah jawabnya...Takpe, slow slow...

Sekian..


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...