Dari Treasury ke Inspen


tempat kerja baru..


Akhirnya...Tiba masa untuk aku berubah angin.

Dah lama sebenarnya nak tukar tapi kaki tu berat je nak melangkah pegi hantar borang tukar kat bos.. haha...

Last2, satu yang program TTP ni yang berjaya menukarkan aku..=p

Treasury Transformation Program = TTP

6 tahun 6 bulan berkhidmat dengan Treasury. Terima kasih MOF! Dari bujang, bertunang, berkahwin, beranak pertama beranak kedua jatuh gedebuk aku kat situlah selama 6 tahun 8 bulan ni. Terima kasih kawan2, bos2 yang best. Sebab apa best? sebab sampai sekarang hati aku meronta2 nak menangis bila teringat kembali kenangan dengan dorang...Setiap gambar punya cerita sendiri. Takkan pernah kulupakan setiap kenangan indah bersama..

taip ni pon dah bergenang...


Namun, hidup perlu ada penghijrahan, pengorbanan... Kalau takde, rasa tak sempurna hidup kan kan kan..:D *positifnya aku =p*

3 minggu floating, akhirnya aku ditempatkan di sini... Institut Penilaian Negara.

Hai Inspen! Be nice with me! :)

Jauh lagi perjalanan.. tempat baru, kawan baru, waktu kerja baru, semua baru...Harap aku dapat la cepat adapt semua ni... Tak yah nak lama2 sangat sedihnya kan..=p

Yang best, kedai goreng pisang faveret, kat depan opis je haaa...hahaha. Sedap wa cakap lu.

Yang tak best (buat masa ini), jauh sketla nak g opis. Presint 11 ke Putrajaya Gate 1. Hujung border kiri ke hujung border kanan.. Fuhhh, rasa nak g keje naik moto lah.. haha.. Anak-anak masih lagi hantar ke Taska MOF. Sementara ni, sementara Dani nak masuk sekolah tadika dah tahun depan, biarlah mereka kekal di sana. Kesian kang kena adapt kawan2 baru gak... budak kecik kan susah sket nak terima orang baru. Akulah yang kene berkorban. Drop dorang dulu kat MOF then baru ke Inspen. Syukur alhamdulillah, masalah trafik tiada bagi aku sebab aku melawan arus... Tengok, Allah permudahkan kat sini, susah kat sana, senang part ni... Alhamdulillah...

Ok, sekian dulu kat sini... babai...


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

6 comments:

Faiz Saaid said...

usaha kuat lagi ANA, satu hari akan bekerja dari rumah jugak !!!

MITSUWIRA said...

Btul tue Ana, hidup nie ada kalanya kita perlu berhijrah demi satu kebaikan w'pun disitu terdapat sedikit pengorbanan..

p/s: INSPEN tue nnt mmg tmpt sy jenguk2 sbb ada kursus, taklimat or meeting ker nnt hihi..

MITSUWIRA said...

Btul tue Ana, hidup nie ada kalanya kita perlu berhijrah demi satu kebaikan w'pun disitu terdapat sedikit pengorbanan..

p/s: INSPEN tue nnt mmg tmpt sy jenguk2 sbb ada kursus, taklimat or meeting ker nnt hihi..

Rizziela said...

syoknya office.nampak sangat selesa

lovely said...

oh dah tukar ke Inspen.
apa pun semoga gembira d tempat baru.

nanonano said...

bagusnye, +tive auraaaa ^_^

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...