Kuching - KLIA - Putrajaya - Kg.Gajah - Putrajaya

Kul 10 malam sampai umah lepas balik dari Kuching tu, Enady amik kat ERL... kemas2 boom tidoooo..

Sebabnya...

Esok paginya nak kena naik bas g amik bebudak ni kat umah Ibu aku.. 7.20 pagi basnye.. hahaha... penat Sarawak tak hilang lagi, dah kena g Perak amik anak-anak. 

Nape tak naik kereta? - ada yang tanya.

Lagilaaaa malas aku nak naik kereta sebab kena driveeeee.. penattt... Enady keje, takmo kacau dia keje, sian dia nanti sebab balik pun nak amik anak-anak je... bukannya cuti lama.. Balik Sabtu, Ahad dah balik dah... Tak puas betul sembang cotcetcotcet ngan Ibu... huhu rindu...  ni yang nak balik kampung cuti 3 bulan ni... hihihi...


Sampai dalam kul 12 tengahari kat Teluk Intan, lepas tu sampai rumah, siap-siap pulak pegi makan kenduri... Ibu cakap Ibu tak masak sebab nak makan kenduri.. hehe... aku dengan xde bawak baju kurungnya gamble je pakai seluar g makan kenduri... Tu pun g lewat-lewat sikit sebab kul 12 - 12.30 tu orang tengah ramai lagi...

Umah member sekolah aku jugak kendurinya ni.. Sama nama ayah... Yang bezanya, Haji Uzir...Tak dapat jumpa kamu wahai Fatimah Nor, aku tengok ko busy ke hulu hilir...aku makan senyap2 banyak2, dah kenyang, balik..hehe.. buruk perangai.


Esoknya hari Ahad... sambil cotcetcotcet ngan Ibu, tiba2 terhidang la lauk tengahari ni... Ikan goreng, gulai ikan pekasam, sayur buncis tumis ngan terubuk masin je.. simpe tapi bila makan ngan ibu n ayah, perghhh pergghhh, teringat2 haaa... paling win tu gulai pekasam... nak masak tak reti.. kang tak sama macam Ibu masak...


Tiket bas kul 3.45 petang. kul 3 dah sampai Teluk Intan. Ayah ajak mengeteh jap kat mamak sebelah Bus Stand tu...



Dah sampai ERL Putrajaya.. Pukul 8 malam. Budak-budak ni apalagi.... Bukak la segala pencak silat yang ada... lantak korang la... Asalkan bukan atas bas... Kat atas bas pun xde buat perangai sangat... cuma dah kat Puchong tu dorang dah resah gelisah tak sampai-sampai... ke depan ke belakang.. sebab banyak seat dah kosong... Tak larat nak marah dah... jegil aje bijik mata...Tapi tak makan saman laaahh adui...

Aku menahan marah dan tangisan dalam dada je.. kahkahkah...

Zara dah perasan aku senyappp diam tu kan, reti pulak dia dok diam sebelah aku... Si abang tu ha... But syukur jugak dah sampaii... berakhir pemakanhatian aku.. kehkehkeh...



Budak lelaki kan... Tak lasak bukan budak lelaki lah... :)



♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

No comments:

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...