No.3 is coming.. :)

First of all, Alhamdulillah, syukur yang tak terhingga kepada Allah SWT sebab mengizinkan aku pregnant anak ke-3... :)



Tak ramai yang tau pada mulanya kecuali family n kawan2 terdekat, Bos n kolig of cos. Bukan sebab tak excited tapi lebih kepada privasi... Lagi pun masa tu aku tak pegi klinik untuk sahkan pun. Just buat upt sendiri. Seawal 5 minggu aku dah check n dapat tau aku pregnant again. Tu pun sebab nak pegi kursus team building kat Trolak bulan 5 ari tu... 

Nama pun team building kan... Harusla ada aktiviti lasak-lasak gitu... Tapi aku harung je... Sebab dah lama tak buat aktiviti lasak. Masa tu tawakal je, kalau ada rezeki, adalah kamu wahai anak... Lasak tak lasak mana pun, main rakit je.. hehe...

Then alhamdulillah survive juga anak ini sehingga minggu ke 16 baru aku g buat buku... Apa lagi, dari nurse kat pendaftaran, nurse masa check perut, doctor untuk scan semua lah bebel2 sebab aku buat buku lambat... Hihi.. Maafkan saya yer nurse2 n doctor. Sian baby, nampak nau mama tak excited nak jumpa kamu yer... Bukan bukan bukannn... Sebab mama busy dengan training yang berderet2... Bukan sengaja...

Tau dah, prosedur nak bukak buku memang lama bagi aku yang bermasalah sikit ni. Susah nak jumpa urat darah... hehehe... Dari anak first lagi macam tu. Salur darah kecik. First day datang nak buat buku, sampai pukul 12 kot tak dapat2 nak amik darah aku. Pastu buat appointment lain. Masa hari second nak amik darah tu, sister tu pun merungut la susahnya nak amik darah awak ni... Darah taknak keluar.. Sampai terpercik2 ok.. Bayangkan. Habis darah yang kus kus semangat nak keluar tu terbuang begitu saja... Dah dapat amik tapi sikit je la, sister kata, jadiklah ni.. At last, result reject. haiiihh rugi lagi kat situ.

Ada tak vitamin yang nak besarkan salur darah yang kecik ni? =p

Sampai pukul 1 lebih masa appointment bukak buku tu sahaja yer... huhu...


Akhirnya, terbukak jugak buku untuk adik baby yang no.3 ni...Awal-awal dah kaler hijau... Berisiko.


Aku tunjuk kat Zara gambar scan baby tu... Punyalah dia excited... Mulut tak benti cakap dan bertanya.. "Mama, ni perut dia yer mama? Mama mama ni kaki dia.. tangan dia.. bla bla bla bla..." Excited nak dapat adik yer kakak Zara... Zara memang nampakla seronok nya dia.. Dani masa aku bgtau mula2 tu macam ada konflik sikit.... Bila aku cakap dalam perut mama ni ada adik, dia geleng2 kepala pastu cakap.. ' bukan la.. ni la adik.." Dia tunjuk kat Zara...

And now dah 26 minggu. Dia dah boleh terima dah ada baby dalam perut aku ni sebab dia nampak perut aku buncit n dia dapat rasa ari tu masa baby gerak... Hehehe, abang abang... Tak rela berkongsi kasih lagi ek.. jangan risau, mama n papa sayang semua anak2 mama...ok?

Doakan aku dipermudahkan bersalin nanti... So far, keadaan baby n mama baby ni baik2 saja... Mabuk jugak masa mula2 ari tu... Bulan puasa langsung aku x dapat masak. Masuk dapur pun x lalu... Berat turun hampir 10 kg. Now gain dah sikit2.. hahaha.. tapi tak macam mengandungkan Dani n Zara dulu, makan sesedap rasa je.. belasah selagi boleh makan, aku makan.. Tapi kali ni ntah.. lain macam sikit. Sehingga sekarang, lauk berlemak2 berkari2, bergoreng2... exspecially yg ada bau bawang putih kuat... euwww, tak berapa sangatlah lalu ditelan. Kalau paksa, konfem kuar balik. Susu lagi lah... No no no... 

Mujur ada Ostematrix Shaklee kan, atleast dapat gak sumber kalsium dari situ... Senang, takyah bancuh2 minum.. Telan je 4 bijik sebelum tido. setel.

Dah nak masuk 7 bulan ni baru naik 3 kilo.. hehehe... Ada harapan kan boleh kurus sampai sebelum kawen dulu2... weeeee! Takpe takpe... berangan dulu.. plus usaha.

Oh ya, for the first time juga, aku mengandung no.3 ni, set hamil Shaklee lah yang menjadi pilihan... Vitalea, B Complex, Vitamin C, Omega dan Ostematrix. Kata jual Shaklee kan... hehehe...

At 26 weeks


♥ mama Muhammad Dani Emir & Nur Izzara Dania ♥

1 comment:

juelee said...

berseri ana peknen kali ni... smg dipermudahkan

Hello!

Hello! I'm Back! Hahaha... Saje nak meninggalkan jejak kat entry tahun 2022 ni... jumpa lagi nanti.. :) ♥ mama Muhammad Dani Emir ♥ Nur ...